Fler märken använder svenska Recco
Sandra Lahnsteiner. Foto: Peak Performance/Mattias Fredriksson. Xavier de le Rue. Foto: The North Face/Tero Repo

Fler märken använder svenska Recco

Den svenska lavinreflektorn Recco hamnar i produkter hos allt fler företag och kan mer eller mindre ses som en branschstandard. Nu ska de sprida snövett genom sina nya ambassadörer.

Över 200 olika varumärken integrerar Reccos lavinreflektorer i sina produkter och nu har ytterligare ett gäng anslutit sig till systemet. De nya är Marmot kläder, Head hjälmar, Pret hjälmar, Cébé hjälmar, Arva ryggskydd, Beal klätterselar, Caim hjälmar, Nudown kläder och svenska Isbjörn i sina kläder.

Recco knyter till sig kända friåkare för att sprida snökunskap.

Dessutom har Recco inlett samarbeten med två välkända friåkare för att sprida budskapet om vikten att ha koll på snön när man åker off pist. Snowboardåkaren Xavier de le Rue och skidåkaren Sandra Lahnsteiner är Reccos två nya ambassadörer. Båda rör sig så gott som dagligen i off pistmiljö och har använt Recco mer eller mindre sedan de började åka. Nu ska de sprida information om snö säkerhet till andra friåkare och förklara vikten av att ha utrustning med Reccoreflektorer.

Xavier håller dessutom på att utveckla ett nytt ryggskydd åt Arva och det kommer att ha en inbyggd Reccoreflektor.

  • Få akaskidor.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!