5fd933953e889

Nyheter

Sverre kör svenska kläder

Sveriges hårdaste friåkare Sverre Liliequist blir ännu mer blågul och byter skidkläder till nysatsande SOS.

Text: Åka Skidor • 2009-08-14 Uppdaterad 2020-12-16

– Det är med en otrolig glädje jag kan berätta att Sverre Liliequist valt att
ansluta till vårt team, säger Mikael Sundström, VD på SOS. Vi arbetar för
att ta tillbaka SOS till sina grunder. Ett skidmärke för skidåkare av
skidåkare, och vi tror att Sverre kommer vara en stor tillgång i det
arbetet. Sverre precis som alla som arbetar med SOS drivs av passionen för
skidåkning.

– Det var framförallt därför jag valde att hoppa på. SOS är historiskt sett
ett rebelliskt skidmärke som representerar glädje. Jag har en bra relation
med hela gänget och det kändes direkt vi talade samma språk, säger Sverre.

SOS har genom åren gjort sig känt som ett märke i starka färger och jobbar än
idag efter parollen “rethink your life in color”. Även om de
färgglada kläderna i sig lockar Sverre, så var det framför allt två färger
som tilltalade honom mest. Blått och gult.

– Då jag spenderar mesta delen av året utomlands känns det extra roligt att få
bära svenska kläder, förklarar Sverre. Det finns hela tiden en vänskaplig
rivalitet mellan alla åkarna på touren. Vilket gör att man gärna vill lyfta
fram var man kommer ifrån.

Till det team Sverre ansluter finns sedan tidigare Puckelpistlandslaget,
Emanuel “Mosse” Hedvall och Anton Silvola.

Kolla in SOS på sos-sportswear.com

I Åka Skidor 2-2009 kan du läsa en längre intervju med Sverre och
radarpartnern Kaj Zackrisson. Köp det numret och andra, äldre, nummer i Åka
Skidor Shop

Av: Tobias Liljeroth

Sverre kör svenska kläder
Sverre kör svenska kläder


Text: Åka Skidor • 2009-08-14
Nyheter

Copyright © 2024 Åka Skidor

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Karlavägen 96, 115 26 Stockholm, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206

Scroll to Top