Foto: Cam McLeod

Helly Hansen

Helly Hansen hyllar världens alla skidpatrullörer

I samband med internationella skidpatrulldagen 10 februari kommer Helly Hansen att skänka 5 procent av sin onlineförsäljning.

Text: Anton Furuland • 2022-02-01

10 februari arrangeras för första gången någonsin den internationella skidpatrulldagen, som ska uppmärksamma skidpatrullörer och allt arbete de lägger ner för att ge säker, bra och rolig åkning till allmänheten.

Ett exempel på några som vill uppmärksamma och visa sin uppskattning till skidpatrullörernas oumbärliga arbete är Helly Hansen, som kommer att skänka fem procent av intäkterna från sin onlineförsäljning mellan 10 och 14 februari 2022 till organisationer som stödjer skidpatruller i olika länder.

Hannah Baybutt och fyrfotad assistans. Foto: Cam McLeod

Dessutom ska Helly Hansen Sverige donera sin andel till Jocke Nybergs minnesfond, som arbetar för att utveckla skidpatrullens arbete och därmed säkerheten för gästerna i skidanläggningarna. (Jocke Nyberg verkade 22 år som skidpatrullör och säkerhetsansvarig vid Tänndalens skidanläggning innan han tragiskt omkom i samband med en lavinolycka 2012 i Hamra skidanläggning).

Teamwork när det är som allra bäst.
Skidpatrullör – ett allvarligt och viktigt, men också roligt jobb.

Under hela dagen kommer Helly Hansen också att dela livesändningar på Instagram (@hellyhansen) från utvalda skidpatrullörer över hela världen, bland annat Hannah Baybutt från amerikanska Sun Valleys som har huvudrollen i märkets vinterkampanj ”We Belong in the Mountains”. Här kan du se en liten film om hennes vardag på skidanläggningen i Idaho.

Samtidigt uppmanar man andra märken att fira skidpatrullörer i sina egna sociala medier på den internationella skidpatrulldagen genom att använda taggen #skipatrolday.

– Helly Hansen är stolta att över 55 000 proffs över hela världen, inklusive skidpatrullörer och skidåkare, har valt att använda vår utrustning. Vi ser den internationella skidpatrulldagen som ett tillfälle att tacka alla patrullörer för deras viktiga arbete att hålla människor säkra i bergen. Det ska bli spännande att följa all uppskattning de kommer att få från skid- och snowboardåkare under dagen, säger Michael Uhl, marknadsföringschef och ansvarig för varumärkessamarbeten på Helly Hansen.

Info

hellyhansen.com


Text: Anton Furuland • 2022-02-01
NyheterHelly HansenidahoSkidpatrullSkidpatrullörer

Copyright © 2020 Åka Skidor

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206

Scroll to Top