5fd930c91732f

Hanson gör en ny pjäxa

Alla som åkte skidor på 70-talet känner till Hanson pjäxor. Nu har Denny Hanson skapat ett nytt pjäxmärke med fokus på komfort och en äldre målgrupp.

Text: Martin Willners • 2015-03-11 Uppdaterad 2015-03-11

Det var när Denny Hanson själv började få problem med att komma i sina skidpjäxor som hans hjärna gick igång för att lösa ett problem som han insåg att många äldre skidåkare hade. Insteget var så trångt att många valde att ge upp skidåkningen eftersom det var en bedrift att komma i pjäxorna.

När Denny hade funderat färdigt hade hans pjäxa fått två delar – en mjuk sko med sula som är enkel att gå i och Boasnörning för att sitta tajt i skon samt ett ytterskal i plast eller kompositmaterial som ger stödet som behövs vid åkningen. Märket heter Apex Ski Boot System och finns i fem modeller varav två med speciell läst för damer.

Köp rätt pjäxor
Studenterna som fick drömuppdraget – att göra HEADs nya pjäxa

– Jag har provat pjäxorna och de fungerat riktigt bra säger Trygve Marthinsen på M3 Nordic som är gammal vän till Denny Hanson och hjälper honom få ut märket i Europa. Det är en pjäxa som löser ett vanligt problem hos många skidåkare och även om prestandan inte är i nivå med en toppjäxa så är den tillräckligt bra för de allra flesta och komforten är fantastisk.

Denny Hanson själv är nöjd med att ha krossat myten om att skidpjäxor alltid är obekväma. “Nu kan du åka skidor och le mer” är hans slutsats om Apex.

Hanson gör en ny pjäxa
På 70-talet var Hanson de hetaste pjäxorna som fanns.
K2:s bästa pjäxa för nästa säsong

Text: Martin Willners • 2015-03-11
HansonVarumärken

Copyright © 2024 Åka Skidor

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Karlavägen 96, 115 26 Stockholm, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206

Scroll to Top