Annonsera i Åka skidor
Tidningen Åka Skidor startades 1974 och har sedan dess varit Sveriges största magasin för utförsåkare. I över 40 år har Åka Skidor satt trender och stimulerat intresset för utförsåkning. Tidningens 70 000 läsare är utan tvekan en av grundpelarna i svensk skidindustri. Det är våra läsare som åker mest till svenska fjällen, det är våra läsare som åker mest till Alperna och det är också tidningen Åka Skidors läsare som köper mest utrustning. Det är till dessa läsare många vänder sig när de har frågor om skidutrustning och vill ha tips om bra ställen att åka till.
Åka Skidor har även haft en betydande roll för utvecklingen av actionsporter som exempelvis windsurfing och mountainbike.
Sifo gör varje år mätningar som visar vilken räckvidd och målgrupp olika medier har. I databasen Sesame ges information om målgruppens åldersfördelning, kön, intressen, inköpsvanor, resvanor med mera. Undersökning visar att Åka Skidors läsare är mycket aktiva och förutom utförsåkning finns ett stort intresse för sporter som golf, segling, tennis, längdskidåkning samt alla typer av äventyrssporter. Åka Skidors läsare hamnar i topp när det gäller penningutlägg på sportutrustning.
70% av Åka Skidors 70 000 läsare är män. Den totala upplagan är 22 000 exemplar. Tidningen är starkast i åldersintervallet 20–40 år. Många tillhör gruppen aktiva barnfamiljer. Annonsavdelningen hjälper gärna till med ytterligare fakta om tidningen och dess läsare.
Kontakta:
Calle Thörne
Advertise AB
Telefon: +46 08 224 480
Mobil: +46 70 562 32 80
calle@advertise.se
www.advertise.se
Åka Skidor annonsinfo – print
Åka Skidor annonsinfo – digitalt
Åka Skidor annonsinfo – sociala medier
Åka Skidor annonsinfo – event