Tidig après, ett utdöende fenomen? Foto: Getty

Nyheter

Dagens ungdom dissar afterskin

Detta går ut till alla gnälliga gamlingar, Sokrates inräknad. Dagens ungdom är smartare, mer omtänksam och framförallt nyktrare än gårdagens.

Text: Redaktionen • 2024-10-20 • Uppdaterad 2024-10-18

Researrangören Club Med har med sin årliga gästundersökning kommit fram till att många yngre resenärer numera väljer mer städade aktiviteter än till exempel after ski på skidsemestern.

I åldrarna 41–55 år vill 35 procent spendera skidsemestern på after ski och i åldersgruppen 31–40 år, 22 procent.

I den yngsta åldersgrupen 25–30 uppges det dock endast att elva procent vill gå på after ski. I denna åldersgrupp vill varannan skippa festandet och gå på spa.

Viktigast för respektive åldersgrupp ser ut som följer:

25–30 år Spa – 48 procent

31–40 år Sällskapsspel – 34 procent

41–55 år Afterski – 35 procent

56–65 år Prova lokal mat och dryck – 52 procent.


Text: Redaktionen • 2024-10-20

NyheterAfter skiAfterskiapresclub medFEstResorSkidåkningSkidresor

Copyright © 2025 Åka Skidor

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Karlavägen 96, 115 26 Stockholm, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206

Rulla till toppen