Recco

  • Bergssäkerhet
    Recco – livräddaren fyller 41

    Recco – livräddaren fyller 41

    I december 1973 i Åre bevittnade Magnus Granhed på nära håll hur en lavin skördade två dödsoffer. Det lade grunden till en idé om att kunna effektivisera sökinsatser för människor som begravts i snö. Idag är Recco Sveriges kanske mest spridda varumärke inom utförsåkning.

  • Artiklar
    Skidsnack #4: Veckans nyheter i skidvärlden

    Skidsnack #4: Veckans nyheter i skidvärlden

    Veckans sammanfattning från skidscenen: Janne dödade Kabinbanan i Åre, Riksgränsen snart tillbaka från den mörka sidan och en träningsutmaning att sätta tänderna i.

  • Fler märken använder svenska Recco

    Den svenska lavinreflektorn Recco hamnar i produkter hos allt fler företag och kan mer eller mindre ses som en branschstandard. Nu ska de sprida snövett genom sina nya ambassadörer.

Copyright © 2025 Åka Skidor

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Karlavägen 96, 115 26 Stockholm, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206

Rulla till toppen